Background Image
Next Page  58 / 111 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 58 / 111 Previous Page
Page Background

57

השימוש במידע ואופן השמירה של מאגריו מוגדרים בהגדרה חלקית ולא ממצה

בחוקים אלו אמנם ניתן בדרך כלל מעמד "מיוחס" לשירות, אך

144

בחוקי הפרטיות.

הם אינם חוקים ייחודיים לשירות, ולכן סוגיות מסוימות שנוגעות לאופן השימוש

ברור כי חוק שב"כ אמור להסדיר באופן

145

במידע אינן מוסדרות בהם באופן פוזיטיבי.

המגמה שעליה דובר במהלך העבודה הייתה

146

יסודי את סוגיית המידע על כל פניה.

אפוא לסלק את המכשולים החוקיים לפי המצב המשפטי הקיים בקשר להעברת מידע

מאת השירות לגופים אחרים, ובעיקר הקלת הגישה של השירות אל מאגרי מידע של

גופים ציבוריים ושל גופים פרטיים )למשל, של החברות ספקיות התקשורת הפרטיות(,

כדי לקבל מהם את המידע הנדרש לייעוד השירות, אם דרך של התרת העיון במידע

התפיסה בסוף תהליך

147

אם בדרך של חיוב בעלי מאגרי המידע במסירתו לשירות.

הבדיקה הייתה לסמוך על הסמכויות בעניין קבלת המידע והשימוש בו, בלא לייחד

148

סעיף נפרד לכך.

חובת הדיווח של השירות

קודם לחקיקת החוק, חובת הדיווח של השירות כלפי גורמי החוץ המופקדים עליו

בפיקוח ישיר או מכוח אחריות מיניסטריאלית או פרלמנטרית לא הייתה מעוגנת

על פי הנוהג, ראש השירות היה

149

בחוק או בהסדר נורמטיבי ברור, להוציא חריגים.

מדווח לראש הממשלה בפגישות עתיות קבועות או לפי הצורך וכן בסקירות לממשלה

במליאתה או בפני הקבינט הביטחוני. ראש השירות ובעלי תפקידים אחרים בשירות

הוזמנו להופיע באופן תדיר לשם מתן הסברים וסקירות למיניהם לפני ועדות הכנסת

,

חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים

, תשל"ט-9791;

חוק האזנת סתר

, תשמ"א-1891

חוק הגנת הפרטיות

144

תשמ"א-1891.

541 למשל, מנין הסמכות של השירות להעביר לשר הביטחון מידע שיש בו משום פגיעה בפרטיות או שהינו מוגן

מכוח חיסיון, על מנת שיפעיל את סמכותו לביצוע מעצר מינהלי? חוק הגנת הפרטיות אמנם קובע הסדרים

של העברת מידע בין גופים ציבוריים, אך הוא לא התיימר לכסות את כל הסדרי העברת המידע המודיעיני

שהשירות משמש בהם כקמ"ן המערכת.

, עמ' 74.

עבודת הגמר

146

741 עלתה ונדונה הצעה לקביעת החובה של העברת מידע מגופים ציבוריים, ממשלתיים ואף פרטיים לשירות,

, שם.

עבודת הגמר

וכן העברת מידע מהשירות לגופים אחרים, הכול על פי כללים שייקבעו.

, בסעיף 6, במסגרת סמכויות השירות מוסמך השירות, בין השאר – "לקבל מידע, לרבות

בנוסח השירות

148

בדרך של איסוף וחקירה... להעביר מידע לגופים אחרים, לפי כללים שייקבעו".

941 בחוק האזנת סתר קיימת חובת הדיווח התלת חודשית של ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר

ההיתרים שנתן באותה תקופה לביצוע האזנות. בפועל מבצע את הדיווח ראש השירות בשם ראש הממשלה;

כמו כן מתחייב דיווח חד שנתי לוועדה משותפת לועדת החוקה חוק ומשפט וועדת החוץ והביטחון של

הכנסת, בדבר מספר ההיתרים להאזנות סתר מטעמי ביטחון המדינה שניתנו באותה השנה.