Background Image
Next Page  38 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 38 / 64 Previous Page
Page Background

37

(אוחנה 2102, ריאיון). בין הדברים שאליהם הוא מתייחס הם: הסדרת המענה השיטורי במרחב

פיקוד העורף, הסדרת מערכות השליטה והאכיפה של כוחות השיטור ושימוש מושכל בתשתית

התחבורתית של מדינת ישראל.

לסיכום, בעיתות חירום נדרשת משטרת ישראל בכלל, ומשטרת התנועה הארצית בפרט, לסייע

לצה"ל בשלב ריכוז הכוחות בכל נושא התנועות וההיסע. על פי חוקי מדינת ישראל כפיפות משטרת

ישראל בעיתות חירום נשארת בידי מפכ"ל המשטרה, כך שלצה"ל אין סמכות אכיפה של פקודותיו.

מציאות זו מייצרת עבודה בחסר וואקום פיקודי. כלל המשימות המתוכננות למשטרת ישראל בחירום

הן משימות הכרחיות למאמץ המלחמתי ובעיקר לשלב ההיערכות אליו. אי-ביצוע המשימות לנוכח

סדרי עדיפות שונים של מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים עלולים לפגוע באופן ממשי ביכולת

השינוע של צה"ל בצירים. תמונת המצב כיום מסדירה את יחסי הגומלין בין צה"ל למשטרת ישראל

על בסיס פקודות קבע לחירום, המבוססות על הסכמה ורצון טוב הדדי בלבד.