7
פתח דבר
במטה המשטרה
כראש ענף השיטור והמבצעים
ברבעון האחרון של שנת 9002 התחלתי את תפקידי
הצבאית. לצד העיסוק האינטנסיבי הפנים צבאי בנושא ניוד כוחות צה"ל בחירום, התגבשה אצלי
לא תשתפר מהותית בעיית היסוד
ההבנה, כי אף אם ייעשה רבות בטיפול הפנים צבאי בפערים,
. מתוך ההבנה הזו של המציאות המורכבת ואת הקושי להתבסס
של מיעוט ומגבלת הצירים במדינה
מדוע לא משתמשים ברכבת? מדוע לא בוחנים
על הכבישים בלבד, שאלתי את עצמי לא פעם
למה לא בוחנים את הנושא בראייה רחבה ועל צבאית? למען הגילוי
פלטפורמות שינוע נוספות?
הנאות, מעולם לא אזרתי אומץ לשאול השאלות בקול רם, משום מה בטוח הייתי, כי זו גזירה
מהשמיים.
הרבה שלי לנושא, במהלך הלימודים במב"ל, יחד
העיסוק במרכיבי הביטחון הלאומי והחשיפה
עם אווירת הלימודים, הפתיחות, והיכולת להסתכל על הדברים ממעוף הציפור במנותק מהעשייה
היומיומית היוו זרז חשוב ומשמעותי להחלטתי לכתוב ולחקור הנושא לעומק. הרוח הגבית שקיבלתי
תא"ל
ומראש חטיבת הלוגיסטיקה של צה"ל
תא"ל מאיר אוחנה
ממפקדי הישיר במשטרה הצבאית
, היו גורם משפיע וחשוב לא פחות לרצון להעמיק ולחקור.
איציק כהן
במעמד זה ברצוני להביא הערכה ולהודות למספר אנשים יקרים, מיוחדים וחשובים, שבלעדיהם,
חווית הכנת העבודה היתה שונה:
, המנחה של העבודה, אשר הסכים
פרופסור ארנון סופר
בראש ובראשונה, תודה והערכה רבה ל
להוות מורה דרך בעבודה זו ללא לבטים וללא ספקות, מתוך ההבנה של חשיבות הנושא. תודה על
שעות רבות של הנחייה והכוונה מניסיונך וידיעותיך בנוגע לסוגיות הגאואסטרטגיות של מדינת
ישראל אשר העשירו אותי ואת העבודה בידע חיוני רב. תודה על סובלנות ועל כך שפתחת בפני
צוהר של ידע אדיר.
, מפקד המכללות היוצא, על ההכוונה בדילמות והטיפים של תחילת הדרך
לאלוף גרשון הכהן
תודה
ובעיקר על ההתלהבות שגילית בנוגע לנושא כבר בצעדי הראשונים במב"ל.
, מפקד המכללות. ההתעניינות הרבה בנושא העבודה
אלוף יוסי ביידץ
תודה והערכה רבה ומכל הלב, ל
היוותה בעבורי אינדיקטור בעל משמעות רבה לכך שבחרתי בנושא חשוב, רלוונטי ומשמעותי
לביטחון הלאומי ולליבת העיסוק שלנו במב"ל. תודה על הזמן והקשב, תודה על ההמלצה לספרים
רלוונטיים ועל ההכוונה במהלך העבודה.