Background Image
Next Page  5 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 5 / 64 Previous Page
Page Background

52

פרק 5 - סיכום והמלצות

55

המלצות בנושא ההשפעה של צה"ל על התשתיות התחבורתיות האזרחית

56

המלצות בנוגע לפוטנציאל השימוש ברכבת ישראל לצרכים צבאיים

58

המלצות בנושא פעילות כוחות צה"ל

60

מקורות

איורים

12

: מדינה צרה וארוכה

איור 1

גודש צירי התנועה בעיקר באזור המרכז. למרות הגידול המתמיד בכבישים,

:

איור 2

17

המדינה לא מצליחה להתגבר על הביקוש בגלל הגידול בנסועה.

: רצועת הארץ בין חדרה לגדרה-אשדוד ובין חוף הים ועד שיפולי השומרון

איור 3

- שטח בגודל של כ-02 ק"מ רוחב וכ-001 ק"מ אורך. בשטח זה מרוכזים

עיקר הכבישים של מדינת ישראל. בשטח זה מרוכזת רוב האוכלוסייה,

המסחר והכלכלה של המדינה. מטרופולין גוש דן הוא המקום הצפוף

18

ביותר במדינה.

19

גודש התנועה באזור גוש דן הולך ומתעצם מדי שנה

:

איור 4

20

: ארבעת כבישי האורך בארץ ישראל לשינוע צה"ל בעיתות חירום

איור 5

: המבנה הטופוגרפי של ארץ ישראל משפיע על ריכוז האוכלוסייה דווקא

איור 6

21

במישור החוף

22

: האיום על העורף האזורי ממרחב עזה

איור 7

: במלחמת העולם הראשונה שימשה הרכבת בארץ ישראל, נכס אסטרטגי בידי

איור 8

27

הטורקים. בצילום תחנת הרכבת בחיפה 9191

28

: תחנת הרכבת בחיפה 9191

איור 9

: מערך הרכבות בארץ ישראל מאז השלטון העות'מני בסוף המאה ה-91

איור 01

29

ועד להווה, ומתוכנן עד 0202

30

: רכבת ישראל התנהלה בעצלתיים במשך עשרות שנים

איור 11

43

: כמות נוסעים שנתית ברכבת ישראל (בשנים 4991‑0102)

איור 21

45

: הובלת מטענים ברכבת ישראל לשנת 0102 (באלפי טון)

איור 31