Table of Contents Table of Contents
Next Page  10 / 78 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 78 Previous Page
Page Background

8

בארץ, ובמאה השמינית היתה טבריה מרכז היישוב היהודי, אך ככלל, האוכלוסייה היהודית בגליל

הידלדלה מאוד בעקבות מגבלות שהוטלו על יהודים ועקב התאסלמות יהודים. בד בבד חלה עלייה

בנוכחות של ערבים ומוסלמים, בעיקר בעקבות הגירת ערבים לגליל ממדבריות ערב, מאסיה הקטנה

.)2004

; לוין

2014

; טל

1986

ומהאזורים הסמוכים לארץ ישראל (משה

יהודי הגליל בתקופת ימי הביניים ובעת החדשה

קרא האפיפיור אורבנוס השני לכל המאמינים הנוצרים, צמיתים ואבירים כאחד, לצאת

1095

בשנת

למסע צלב לשחרור ארץ הקודש מידי מי שכונו הכופרים הסלג'וקים, שהיו שבטים טורקמנים

מאמינים נענו לקריאה ויצאו למסע. בהגיעם לארץ הם הרגו לא

150,000-

שהשתלטו על האזור. כ

רק סלג'וקים ומוסלמים אחרים שהתגוררו בארץ ישראל, אלא גם יהודים רבים, בעיקר בסביבות

). בגליל נותרו קהילות יהודיות בביריה, גוש חלב, דלתון, עמוקה, מירון, עין-

2014

ירושלים (שגריר

זיתים ועלמה, ובערים עכו, צפת וטבריה. קהילות אלו נאלצו במהלך התקופה הצלבנית להתגונן מפני

). כל אלו פגעו חמורות בנוכחות

2000

מעשי רצח, שעבוד, ביזה ומגבלות ותקנות מחמירות (ברג

היהודית בארץ, וממילא גם בזו שבגליל. בתיאורי נוסעים שהגיעו מספרד לארץ ישראל במאה

בולטים הדכדוך ואווירת הנכאים ביישוב היהודי. על פי אומדנים והערכות שונות מנה יישוב

12-

ה

חיו בטבריה, שבתקופה

1170

זה עשרות אלפים בלבד. לפי תיאורי הנוסע בנימין מטודלה, בשנת

). ביישובים

1976

משפחות יהודיות בלבד (יערי

50-

הערבית היתה המרכז היהודי בארץ ישראל, כ

רבים מנו היהודים משפחות ספורות בלבד, ובעכו, הבירה הצלבנית, שמאה שנים קודם לכן חי בה

.)2014

; שגריר

1984

; פראוור

2000

משפחות יהודיות (ברג

200-

יישוב יהודי גדול, נותרו כ

: מסעות ישוע בגליל במאה הראשונה לסה"נ

2

איור

0

5

Km

ים כנרת

מגדלה

טבריה

משהד

נצרת

כנה

ציפורי

קרני חיטין

נבי שועב

מצוקי ארבל