15
כאן עלינו לחזור לדברים שכתב מאיר אלרן )ראו הערות שוליים 3, 4(, על הצורך בראייה רחבה
לימוד ממה שקורה אצל אחרים בעולם ובעיקר הצורך בהכנות
וכוללת של החזית האזרחית,
.
מקדימות
היערכות מקדימה לגבי מטוסים משמעותה הכנת נקודות למילוי מים וחומרי לחימה באש במנחתים
לקיצור זמן ההמתנה על הקרקע. לגבי מסוקים, היערכות מקדימה פירושה מיפוי מראש של נקודות
שאליהן יש לשנע בריכות ניידות שמהן ישאבו המסוקים מים. הבאת המים אל הזירה מקצרת את
זמן הסבב של המסוק בין הטלה להטלה. לרוב המסוקים בעולם הותאמו סלים אטומים לנשיאת
מים כדי להעבירם אל אזור השריפה )איורים 2-3(.
: מסוק ממלא מיכל מים התלוי מתחת לגחון
איור 2
ממיכל נייד
: מסוק ממלא מכל מים התלוי מתחת לגחון
איור 3
מבריכת שחיה
המסוקים בעולם נחלקים, באופן גס, לשלוש קבוצות על פי המשקל הכולל להמראה. מסוקים קלים
שוקלים משקל כולל להמראה עד כ-000,8 לברות )כ-6.3 טונות( מסוקים בינוניים עד כ-000,51
מגיע למשקל כולל להמראה
CH-53
לברות, )כ-8.6 טונות( ובין המסוקים הכבדים הדגם סיקורסקי
ככל שהמסוק כבד יותר ונושא כמות גדולה יותר של מים, כך הוא
של 000,25 לברות )6.32 טונות(.
יקר יותר לתחזוקה ועלות שעת טיסה שלו יקרה יותר. ככל שהמסוק קל יותר וזול בהפעלה, כך
.
הוא יכול להעביר בכל סבב כמות קטנה יותר של מים ומעכבי בעירה
הגודל האופטימלי
מחקרים, בדיקות והשוואות שנעשו הן באוסטרליה הן בארה"ב, מצאו כי
. רוב
מסוק בינוני
למשימות מלחמה בשריפות יער וחורש בדגש על מלחמה בסופות אש הוא
המסוקים הבינוניים הם דו-מנועיים, לעומת המסוקים הקלים שלרובם מנוע אחד. אם בעבודת
משטרה ניתן להסתפק במסוק עם מנוע אחד מבלי לפגוע בבטיחות הטיסה, הרי במלחמה באש