240
במינהל הציבורי %78 שירתו בצה"ל. מבין העובדים במשרדי הממשלה, %49 שירתו בצה"ל
ומבין העובדים ברשויות המקומיות %68 שירתו בצה"ל.
: מבין הקצינים הבכירים שהשתלבו
התפלגות הנבדקים לפי מקום עבודה ודרגה צבאית
במינהל הציבורי, %33 עובדים במשרדי הממשלה ו-%76 ברשויות המקומיות. הנתונים לגבי
הקצינים הזוטרים די דומים – %03 עובדים במשרדי הממשלה ו-%07 ברשויות המקומיות.
הנתונים לגבי החוגרים בדרגות הבכירות שונים באופן משמעותי: %11 עובדים במשרדי
הממשלה ו-%98 ברשויות המקומיות. נתוני החוגרים בדרגות הזוטרות הם %41 במשרדי
הממשלה ו-%68 ברשויות המקומיות.
: ל-%23 מהעובדים במשרדי ממשלה יש בן
קירבה משפחתית לעובדים בשירות הציבורי
משפחה שאף הוא עובד או עבד במשרד ממשלתי, ול-%04 מהם יש בן משפחה שעובד או
עבד ברשות מקומית. הנתונים לגבי העובדים ברשויות המקומיות די דומים: ל-%52 מהם
יש בן משפחה שעובד או עבד במשרד ממשלתי, ול-%54 מהם יש בן משפחה שעובד או
עבד ברשות מקומית. מספר העובדים ברשויות המקומיות שיש להם בן משפחה שעובד או
עבד במניהל הציבורי גדול יותר. נתונים אלו עשויים להסביר את הנטייה שהציגו רבים מבני
העדה להתמודד על משרות במינהל הציבורי בעיקר בסיוע של בני המשפחה.
תוצאות המחקר מוצגות לפי נושאים ובשני חתכים עיקריים: על פי התפלגות הנתונים של
כלל המדגם ולפי הקבוצות האוכלוסייה השונות שנדגמו. בהתאם להשערות המחקר הוצגו
המשמעויות העיקריות, תוך התייחסות למקרים שנמצאו בהם הבדלים מובהקים בין תתי-
הקבוצות. כמו כן נבחנו המשמעויות העולות מן ההבדלים בעמדות של הקבוצות השונות,
תוך מתן דגש לשינויים ולמגמות בחברה הדרוזית המשפיעים על יחסיהם של הדרוזים עם
מדינת ישראל.