28
למען הסר ספק, אין לצפות מהיחידה שתיתן מענה מרבי באירוע קיצון מורכב. תמיד יש לזכור כי
השילוב הנכון בין כוח אווירי לכוח קרקעי, ההשלמה המבצעית ההדדית והיכולת להפעיל את מסוקי
חיל האוויר במשימות שאינן מחייבות הכשרה, התקנות מבצעיות ומיומנות מיוחדת, ברגיעה, יכולים
לבנות את המענה הכולל מבחינת עלות-תועלת למדינה.
המשרד לביטחון
, בעלת מטה משלה, שתמוקם תחת
יחידה אווירית לאומית
על המדינה להקים
. היחידה תתמקד במתן סיוע לרשויות ולפרט ותיתן מענה בכל הנוגע לכיבוי, פינוי, הצלה,
הפנים
שמירה על הסדר והגנת העורף, ברגיעה ובלחימה בכל תרחיש חזוי.
, בפריסה ארצית, על פי תרחישים ומטלות
בליבת הכוח
מדגמים שונים,
מסוקים
היחידה תפעיל
חזויים, ותיעזר במטוסי כנף קבועה על פי הצורך. הכוח ייבנה לא רק למתן מענה מיידי בסמוך
להתרחשות האירוע או לגילויו, אלא גם למתן מענה רציף ומתמשך בגל שני, בתקופות זמן ארוכות.
כל המוצע לעיל הוא ישים, בר-ביצוע, אינו יקר בהשוואה לחלופות אחרות, ונותן מענה אופטימלי
לאיומים קיימים וחזויים על מדינת ישראל.
ולאלה הבוחנים כל בניית כוח וכל הכנה לאירועים "דרך החור בגרוש" אין אלא לומר – האיומים
קיימים, הסתברות הופעתם גבוהה, בשגרה ובחירום, ברגיעה ובמלחמה, כך שההוצאות לאוצר
המדינה, למרבה הצער, יכוסו בפרק זמן לא ארוך.