Background Image
Next Page  57 / 79 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 57 / 79 Previous Page
Page Background

56

המערבית, בדת הנוצרית ובהכנסה לנפש, וכולן מאוגדות עמה באיחוד כלכלי משותף.

מאז מלחמת העולם השנייה אין להולנד סיבה לחשוש מפני שאיפות טריטוריאליות של

שכנותיה, ולכן היא גם איננה זקוקה לצבא בהיקפים של צה"ל.

סינגפור, הולנד וניו-יורק הן דוגמאות למקומות צפופים שהחיים בהם יכולים להיות

סבירים, תרבותיים ואפשריים. הדבר מתאפשר רק כשיש חוק וסדרי עדיפויות ברורים

ושקופים לכל במדינה, ולא אנרכיה. אין דרך לשמר משטר דמוקרטי יעיל ללא אכיפת

החוק ושמירה על הסדר הציבורי. ללא מרכיבים אלה תמשיך הדמוקרטיה הישראלית

להיחלש ולאבד את אמון הציבור בדרך לדעיכתה המוחלטת. לכן, כבר עתה יש לשלש את

כוחה של המשטרה – יש די כוח אדם במגזר הערבי והחרדי; הם יכולים לשרת במשטרה

בהמוניהם כחלק משירות לאומי לטובת כלל הציבור. ממילא, אכיפת החוק תקטין חלק

מהמתחים בין היהודים לערבים ותביא לשיפור עצום במערכת המוניציפלית במגזר הערבי.

בדברינו אלה אנו רומזים לכך שחלק גדול מכשלי השלטון קשורים בכשלי מערכת המשפט

ואכיפת החוק בישראל.

אם תהיה ישראל ארץ טובה, יבואו לכאן יהודים למרות הצפיפות הרבה, והחזקים ירצו

להישאר כאן. הדבר מחייב פתרונות תשתיתיות ותכנון לאומי ארוך טווח. כרגע יהודי

צרפת מעדיפים את מונטריאול, יהודי דרום אפריקה העדיפו את אוסטרליה, ומיליוני

יהודים מרוסיה וממקומות אחרים מעדיפים את ניו יורק, שלא לדבר על חלק מהישראלים

עצמם שהולכים לכל המקומות הללו.

נותרו שני נושאים שהצגנו המחייבים התייחסות נפרדת – יחסים מתוחים בין יהודים

לעם הפלסטיני ונושא המשילות בישראל, דווקא לנוכח הגידול המרשים באוכלוסייה

החרדית והדתית-לאומית.

יחסי העם היהודי והעם הפלסטיני

את המספרים הדמוגרפים המאיימים של העם הפלסטיני על ישראל היהודית יש לפרק

על פי המטרות והיכולות שיש לנו בשיטות דמוקרטיות. פרידה מרצועת עזה ומרוב שטחי

יהודה ושומרון מורידה מעל ישראל נטל של 5.2 מיליוני פלסטינים ביהודה ושומרון ו-5.1

מיליוני פלסטינים ברצועת עזה )נכון ל-0102(. אמנם, יציאה ממרחבים אלה יוצרת שורה

של אתגרים ביטחוניים וגם עימותים עם תושבים יהודים בשטחים אלה, אך קיומה של

ישראל היהודית-ציונית חשוב יותר מפחדים אלה ואחרים.