Background Image
Next Page  14 / 47 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 14 / 47 Previous Page
Page Background

14

דברי יושב ראש המושב

תא"ל )מיל'( אבי בכר

בשונה מדיונים הנערכים במסגרת מל"ח, רח"ל, פיקוד העורף ובדיונים פנימיים אחרים, בפורום

האקדמי אנחנו משוחררים מלהציג את העמדה הרשמית של הגוף אותו אנחנו מייצגים בדרך

כלל. כוונתנו כאן היא להביע עמדות ולעלות שאלות שבאמת נוגעות לעצם העניין, כלומר, האם

הרשויות המקומיות אכן יכולות להוות את "לבנת היסוד" של המענה למצבי החירום השונים?

השאלות המרכזיות שיוצגו לדיון:

1 .

האם יש שוני בין מצבי החירום השונים בהקשר של מרכזיותה של הרשות המקומית?

2 .

האם צריך ואפשר לתת לרשות המקומית סמכויות הגוברות על סמכויות הגופים הארציים?

3 .

מה הם גבולות הגיזרה באחריותם של הגופים השונים והרשות המקומית?

4 .

האם ניתן לעשות הכללה לגבי כל הרשויות בארץ, כאשר אנו יודעים שיש שונות אדירה

ביכולות שלהן.

יש הבנה עמוקה ברשויות המקומיות ש"אם אין אני לי מי לי", שהיא חשובה כשלעצמה. כלומר,

קיימת הבנה שהרשות המקומית במרבית מצבי החירום צריכה למצוא את הדרך הטובה והנכונה

ביותר למתן מענה לתושבים שלה. אך מאידך, לא ברור מה היא צריכה לעשות לשם כך ומהי

התמיכה שהיא מקבלת לצורך זה מהשלטון המקומי.

מרכזיותו של ראש הרשות המקומית בכל הקשור בהשקעה בהערכות למצב חירום הינה ברורה.

הבעיה המרכזית היא שנושא החירום אינו נכלל בנושאים העומדים על הפרק במסע הבחירות

של אף מועמד לרשות מקומית. דהיינו, נושא זה לא נחשב ולא מקדם את מעמדו הפוליטי של

ראש הרשות. מכאן, שאולי אין לו את המוטיבציה הדרושה לטיפול בנושא. עם זאת, הפורום

הציג את הנחיצות בהידברות בין כלל השחקנים המעורבים בנושא ויש לעשות עוד בכיוון זה.

אני מבקש להודות לאוניברסיטת חיפה בכלל ולד"ר סיגל בלומנפלד בפרט על קידום הרעיון

החשוב הזה ועל הזמנתי לנהל את המושב והדיון שלאחריו.