19
הפלטפורמות ניתנות לצירוף וכך יכולות לייצר שטחים רציפים עם שילוב תעלות שיט (שדרות
כחולות) למגוון פעילויות: לתפקד כשטחים ציבוריים פתוחים, כמעגנות ומרווחי בידוד במידה
.)
Hirosihi
המתחייבת מאופי השירות והפעילות (2002
היתכנות ועלויות
במכון להנדסה ימית של הטכניון נערכה בחינה ניסויית על מודל מוקטן של השובר, במימון משרד
התשתיות (9991) ובניהולו של מיכאל שטיאסני, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית דאז. תוצאות
הבחינה הוגדרו כיוצאות מן הכלל לגבי תפקודו הפיזי-הידרודינמי של המודל. לשם השלמת
הבדיקות והניסויים ולצורך בחינת היבטים טכנולוגיים נדרש אבטיפוס בקנה מידה של 1:1 ומיקומו
בתנאי אמת – בתחום העומקים של 51-02 מ'. לכך נדרש סכום של כ-2 מיליון דולר בתקופת זמן
קצרה משנה.
בדיקה של עלויות הייצור של רכיבי שוברי הגלים והפלטפורמות במפעל חופי (על קו המים),
הובלתם בים ומיקומם-פריסתם באתרי התפקוד, לאחר הכשרת שטח קרקעית ים כפי שיידרש,
מראה שהעלות הכוללת במחירים הנכונים לתאריך פרסום זה מגיעה לכדי 000,007,1 ש"ח לדונם,
כולל עלויות שובר הגלים וגשרי החיבור בין הפלטפורמות. סכום זה הוא לאין ערוך נמוך מזה של
עלויות הייבוש והפיתוח בשיטות הקונבנציונליות המוכרות כיום. עלויות הפיתוח לאי בהיקף של
: מבנה פלטפורמות מיכל
איור 4