24
מיליון מטרים מעוקבים של חול, שנועדו לחזק את קרקעית האוקיינוס ולתמוך ביסודות - קורות
המתכת שעליהן נבנו המסלולים ומתקני בית הנתיבות. אורכו של מסוף הנוסעים 086,1 מטרים
ושטחו 962,192 מטרים רבועים. הוא נבנה על גבי עמודים המצוידים במגבהים הידראוליים,
שעליהם הותקנו חיישנים משוכללים, המודדים את התנודות בקרקעית הים ותורמים להגנת המבנה
כולו מהיווצרות סדקים ומהתמוטטות.
: שדה התעופה הבינלאומי של קנסאי
איור 6
Airport Railway
Station
Runway B
4,000 m
Runway a
3,500 m
Airport Access
Bridge
Passenger Terminal
Building
000,061 טיסות נוחתות וממריאות מדי שנה בשדה התעופה קנסאי; 03 מיליון נוסעים ויותר ממיליון
טונות מטען יוצאים מהאי המלאכותי ל-26 יעדים ברחבי העולם ול-92 ערים ביפן. קנסאי, המכונה
על ידי היפאנים "השער לעולם", הוא נמל התעופה הגדול במדינה והצומת המרכזי וההומה ביותר
של התחבורה האווירית באזור האוקיינוס השקט. הדרך מקנסאי אל החוף נמצאת על אחד הגשרים
הארוכים בעולם - 5.3 קילומטרים. על פניו עוברת אוטוסטראדה, ומתחתיו - מסילת רכבת.
נדמה שפרויקט קנסאי משקף היטב את אופייה המערבי של אוסאקה. רוב המדינות המתועשות
מתמודדות בעשורים האחרונים של המאה ה-02 עם בעיות הנגרמות מתנועת מטוסים גוברת בנמלי
התעופה הבינלאומיים, הממוקמים בדרך כלל סמוך למרכזים עירוניים. הקמת שדות תעופה על
איים מלאכותיים ויצירת גישה ישירה ויעילה למרכזי הערים הן, ללא ספק, חלופה מומלצת. חלופה
זו עדיפה על בניית שדות תעופה באזורים נידחים, המרוחקים מיעדיהם של הנוסעים והמטענים.
)איור 7(, והוא הוקם על שטח כולל של 000,8 דונם
Port Island
הנמל הימי שבקובה יפן נקרא
בשלושה שלבים בין השנים 1891-6691. שטחו כ-005,4 דונמים, הנמל משתרע על 005,1 דונם