Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  48 / 86 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 48 / 86 Previous Page
Page Background

46

בשני הכיוונים והכניסו לקופת המדינה

כ-5 מיליארד דולר, כ-%02 היו מכליות

(

LNG

נפט וכ-%6 הובילו גז טבעי נוזלי )

(. המצרים שוקדים בהתמדה

EIA

2012)

י

על שיפור יכולת התעבורה בתעלה.

מטרת ההרחבה וההעמקה היא לאפשר

מעבר של כ-%06 מסך כל מכליות הנפט

הקיימות בעולם, כדי לזכות בדמי המעבר.

כחלופה לתעלת סואץ מימשו במצרים

אופציה של העברת הנפט דרך צינורות

בשטחה, למקרה של סגירת התעלה או

למקרה של מכלית נפט שגודלה אינו

מאפשר לעבור בתעלה. הכוונה היא

Ain-

(. הנפט מועבר מהמסוף בעין סוכנה )

SUMED Pipeline

לצינורות סואץ-הים התיכון )

Sidi-

( שלחופי הים האדום, 55 ק"מ דרומית לסואץ, עד למסוף בים התיכון בסידי-קריר )

Sukhna

( שבאלכסנדריה. יותר מ-%3 מהמסחר הימי בנפט עובר דרך צינורות אלו, אך התמורות בשוק

Kerir

: מערך הולכה של נפט וגז במצרים

איור 11

ěďĤĕ

čđĘ

ĘČĤĥĕ

ĐĒĞ ĦĞđĢĤ

ĦĕďđĞĝĐ čĤĞ

ęĕĤĢĚ

ĔĠĜ Đďĥ

ĒĎ Đďĥ

ĔĠĜ ĤđĜĕĢ

ĒĎ ĤđĜĕĢ

ěĜėđĦĚ ĒĎ ĤđĜĕĢ

: היקפי תעבורה של מוצרי נפט לסוגיהם בתעלת

איור 21

סואץ בשני הכיוונים בשנים 7002-1102 )מקור הנתונים:

(

Suez Canal Authority

2007 2008 2009 2010 2011

2500

2000

1500

1000

500

0

(ęĕĠĘČč) ęđĕĘ Ħđĕčē ĤĠĝĚ