25
תקציב הרב-שנתית יציג דרישה להגדלת היקף התקציב למתן סיוע במימון לימודים
טכנולוגיים. הכשרת בוגרי מסלול עיוני במסגרת "בית הספר של חיל החימוש" תצמצם
את הפגיעה באיכותו המקצועית של המערך הטכנולוגי, מכיוון שחיילים אלה זוכים
לתמיכה ולסיוע של מערך הנגדים בקבע.
על חיל החימוש להרחיב את ההסברה בתחום העלאת המוטיבציה לשירות בצה"ל,
באופן אסרטיבי ונחוש בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בבתי הספר העיוניים
ובמתנ"סים, ולשפר את השיווק של תדמית חיל החימוש והתוכניות הקדם-צבאיות
המוצעות להם בסיוע מימון לימודיהם. שיווק זה יבוצע על ידי קצינים בכירים (מדרגת
רס"ן ומעלה), אשר יהיו "חתומים" על בתי ספר ומתנ"סים במקוםמגוריהםאו במקום
שירותם, ויפעלו בהם על פי תוכנית שיווק שיתווה ראש ענף קדם-צבאי במפקדת קצין
החימוש הראשי. קצינים אלו יידרשו לתת דוח תקופתי לגבי פעילותם בבתי הספר
ולגבי מידת הצלחתם בצירוף תלמידים למסלול הטכנולוגי.
: להכין תוכנית להרחבת
על חיל החימוש לפעול בקרב אוכלוסיית העולים החדשים
פוטנציאל התלמידים שיכולים להצטרף למערך הטכני, לשלב את משרד הקליטה
במסלולי הקדם-צבאי בעבור אוכלוסיית העולים ולפתוח כיתות לעולים שיונחו על
ידי חיל החימוש.
: בדומה לחיל האוויר, על חיל החימוש לשלב את המגזר החרדי במערכים
במגזר החרדי
המקצועיים בחיל, לפתוח כיתות טכנולוגיות לנוער חרדי שנשר מהישיבות, שבהן יוכלו
התלמידים להשלים 21 שנות לימוד, לרכוש מקצוע ובהמשך להשתלב בשוק העבודה
הישראלי ובכך לתרום גם לחוזקה וחוסנה של החברה הישראלית וכלכלתה (בתנאי
שמגמה זו תסחוף רבים מהמגזר החרדי).
: פוטנציאל גדול טמון בהרחבת שיתוף הפעולה עם
שיתוף פעולה עם תעשיינים
התעשיינים במשק, מתוך אינטרס משותף שבסיום השירות ימצא החייל מקום עבודה
בחברה שבמסגרתה הוא רכש את השכלתו הטכנולוגית. לדוגמה, שיתוף פעולה עם
חברת קטרפילר, העוסקת בציוד מכני הנדסי, יכול להביא לרכישת מקצוע נדרש הן
בחיל החימוש הן בחיים האזרחיים. מוכר וידוע שיתוף הפעולה עם התעשיין סטף
ורטהיימר, שהחינוך הטכנולוגי קרוב ללבו והוא מפעיל בתי ספר פרטיים ללימוד
המקצוע הטכנולוגי, אשר גם מכינים לשירות לצה"ל וגם מבטיחים תעסוקה אחרי
השחרור מצה"ל. שיתוף פעולה מסוג זה מן הראוי שיהיה עם תעשיינים נוספים.